Unii spun că motorina ar avea și valoare terapeutică.
Atunci când o ai moca. Salvează bănuții din buzunar, reduce stresul, poate ajunge și de puțin comerț. Mai relaționezi și cu oamenii care gândesc la fel ca tine, puneți de un mic grup infracțional, combinații.
Creierul se pune ușor în mișcare (pornește de la prima cheie), crește turația cerebrală, deci ai toate șansele ca boala Alzheimer să se instaleze mult mai târziu.
Ei, bine ! La CCSLCP ARAD s-a întâmplat exact invers.
Motorină la discreție (peste 8000 kg, asta înseamnă vreo 10.000 litri), scăpată de sub control, deci a nimănui. Cine deținea gestiunea carburanților ?
Dacă este să o iei logic, se pare că toate gestiunile ar trebui să fie în sarcina CRPCSA TIMIȘOARA.
Dar Timișoara este la o oarecare distanță de tank-ul de motorină, îngropat în mijlocul CCSLCP ARAD. Suficient de departe pentru ca alții să dețină controlul.
La un moment dat, cineva a dorit să verifice nivelul carburantului din rezervor. Surprinzător, acesta era gol. Nimeni nu-și putea explica ce s-a întâmplat.
Unde-i motorina ?
Parcă dăduse Alzheimer-ul în toți. Sau funcționa un gen de Omerta, din câte se putea deduce, destul de contagioasă.
Nea Cernea Anișor, șeful Centrului Arad la acea vreme, a considerat că evenimentul necesită tratat cu o oarecare prudență, iar o sticlă de whisky bun ar putea fi capabilă să-l facă să înțeleagă mai bine ce s-a întâmplat. Și-a tras câteva pahare lângă el și a cerut să nu fie deranjat până nu va fi terminat. El, sau toată sticla.
Apoi, cu creierul bine vaporizat și-a luat adjunctul și s-au dus pe teren să ancheteze cazul. Nu de alta, dar din moment în moment era foarte posibil să descindă la Centru, trimis de Medrega, versatul Oarză, sancționatul penal de la Control, șeful serviciului și crema infractorilor. Cine știe ce fapt divers mai descoperea și ăsta...
"Măi, eu cred că treaba e foarte simplă. A avut un por tank-ul ăsta și pe-acolo s-a scurs toată motorina." Sticla de whisky își cam făcea efectul... dar ochii îi sticleau mai mult de la raționamentul destul de complicat pe care tocmai îl făcuse.
"Da, e logic. Rezervorul este complet gol fiindcă porul și-a făcut excelent treaba, în cel mai convenabil mod pentru el, situat fiind în punctul cel mai de jos al fundului de tank."
"Băi, ești nebun ? Un singur litru de motorină nu a scăpat !
Poate nu-ți dai seama, dar aici s-a lucrat mult prea curat. Țintit, s-ar putea spune !"
"Bun, demonstrează cum a fost prăduit, dacă te simți așa deștept ! Este imposibil. În mijlocul Centrului, orice apropiere cât de mică de rezervor ar fi fost suspectă și ar fi trezit imediat suspiciuni."
"Nu este chiar atât de imposibil. Vom vedea..."
Și uite așa, adjunctul lui a avansat o posibilă soluție la enigma care, trebuie să recunoaștem, cam punea creierii multora pe butuci. Celor care nu reușeau în ruptul capului să deslușească misterul.
Se pare că exista o țeavă trasă din tank-ul cu motorină până în spatele Centrului, lângă o cameră tehnică. Acolo, la adăpostul unor ziduri, băieții deștepți trăgeau autoturismele și încărcau canistrele in portbagaj.
Interesant este de ce, la o astfel de pagubă, nimeni nu a dorit să intre mai în amănunt cu ancheta.
Cercetare administrativă, absolut neconcludentă, rămasă în pom. Ancheta Poliției și a Parchetului nu a condus la niciun rezultat.
Motorina ? Parcă a intrat în pământ... Oare ?
Dar chiar și așa, investighezi până la capăt. Nu te oprești ca țiganul la mal. (Asta ar putea fi considerat discriminator, dar putem înlocui cu românul, gorjeanul, bănățeanul, etc.)
Chemai Garda de Mediu, îți turnai cenușă în cap : "Se pare că am avut o scăpare de vreo 8 tone de carburanți. Probabil că s-au infiltrat deja în pânza freatică..." O calamitate.
Dar, ciudat ! Nimeni nu a semnalat nimic ciudat la gustul apei din fântâni. Garda de Mediu se putea și autosesiza. Sau puteau sesiza cetățenii că apa are miros și gust de petrol.
Culmea este că, în curtea Centrului Arad nu ar mai fi trebuit să crească vegetație ani buni la rând, dacă pământul ar fi fost infestat cu atâtea tone de motorină.
Nimic din toate acestea nu s-a întâmplat.
Și totuși, case closed !
Serios ?
Să vă spunem că directorul de atunci al CRPCSA TIMIȘOARA a fost domnul Pitea Filimon ?
Cum a putut să stea liniștit cu o asemenea pagubă în cârcă ? Doar dacă nu i s-a spus cumva să stea liniștit, că nu i se va imputa nimic.
Sunt suficiente indicii care conduc la ideea că Medrega cunoștea exact ce s-a întâmplat cu motorina.
Și chiar ar fi avut în vedere ca tank-ul de la Arad să fie alimentat din nou cu carburant... Așa, doar ca o măsură de prevedere. Să aibă Centrul o rezervă, să nu rămână fără motorină. Câtă preocupare ! Câtă atenție...
Da, dar porul ? Nu ai eliminat porul, jupâne ...
Și uite așa, dacă s-ar fi pus în aplicare umplerea rezervorului, probabil istoria s-ar fi repetat și am fi asistat inevitabil la episodul 2.
Sincer, nu prea îl vedeam pe Medrega să pună capcane și să stea după aceea la pândă...
Domnul Cernea Anișor, dacă nu ar fi ieșit între timp la pensie, ar fi făcut din nou ochii mari : "Nu, zău ! Alt por ? Deci să înțeleg că iar s-a scurs toată motorina ? Dați-mi un pahar, mai desfac o sticlă !"
Evident, s-ar fi închis din nou în birou, lăsând vorbă să nu fie deranjat până nu va fi terminat. Ori el, ori toată sticla.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu