marți, 22 februarie 2022

Am avut duminică o postare despre lipsa evaluărilor de serviciu ale polițiștilor Serviciului Resurse Umane. S-au dat asigurări de la nivelul inspectorului general al IGI că ele există, au fost aprobate toate calificativele, dar datorită unor circumstanțe legate de unele probleme care nu suferă amânare, au fost lăsate pe planul doi (sau trei). Sau douăzeci și trei...


Și atunci, dacă așa stă treaba... cât de cruzi putem fi ?
Am dat jos imediat postarea de pe blog.
Păi, cum ? Se poate ? Dăm în cap la oameni așa degeaba ?

Acum stăm cuminți și așteptăm...
Hai, că poate o să apară cândva și evaluările. Trebuie să-l înțelegem și pe domnul Crețu. Omul a fost de bună credință și le-a semnat, chiar s-a și mirat că Medrega și Colea au respectat cu sfințenie termenele și s-au încadrat în prevederile Legii nr.360/2002 privind Statutul polițistului.
Singura chestiune care nu a funcționat : comunicarea rezultatelor.

Păi ce ? Mai trebuie comunicate ?
De către cine ?

În OMAI nr.140/2016 scrie că șeful nemijlocit care le-a întocmit trebuie să le aducă la cunoștința subordonaților în termen de 5 zile de la aprobarea calificativului general.

Păi, da ! Dar Colea e la Audit acum !
Și el ar fi venit cu dragă inimă dacă ar fi putut.
Numai că este prins în niște chestiuni extrem de complicate și importante, fără un final previzibil prea curând...
Însă el, s-a prezentat din proprie inițiativă la Directorul Direcției Audit și deși acesta nu i-a aprobat sub nicio formă să dea o fugă până la IGI să lase evaluările de serviciu, a ieșit totuși la raport, susținând cu un glas puternic și convingător :
"Eu am fost întotdeauna un polițist dintr-o bucată. Într-adevăr, am nimerit o bucată mai nașpa, ciobită și neșlefuită, însă am promis subordonaților mei că n-o să-i las niciodată fără calificative. Și chiar nu am de gând să fac vreo excepție. Așa că mi se rupe mie de aprobarea dvs răsuflată. Chiar acum mă urc în mașina de serviciu... Dacă nu-mi dați cheile, tot mă duc. Am să iau troleibuzul..."
Și dus a fost, cu mersul lui apăsat și hotărât...
Cu evaluările de serviciu sub braț...
Ca un fost șef încăpățânat și neînduplecat. Din bună credință, seriozitate și dăruire... pentru personalul pe care l-a avut în subordine...

S-a dat jos din troleibuzul 96 cu maldărul de evaluări sub braț și a luat-o la trap spre sediul IGI, veșnicul cămin de nefamiliști.  Există un indicator clar din drumul principal, deci oricât de tentat ai fi să nu nimerești ținta, este practic imposibil să o ratezi.
Iar Colea era vizibil supermotivat... Trebuia cu orice preț să ajungă la fostul loc de muncă să dea evaluările în termen...

Numai că, exact în timp ce urca cele 3 trepte de la intrare, în fața ușii maronii unde obișnuia Medrega să-și facă poze, în general fără o manșetă, a rămas dintr-o dată perplex,  blocat.
A pipăit mecanic buzunarul stâng de la pantaloni, ceva nu era în regulă. A mutat jenat maldărul de evaluări sub brațul celălalt, apoi a pipăit cu oroare și buzunarul drept, același rezultat. După care, deznădăjduit, a luat febril sacoul la controlat. Buzunar cu buzunar.
Era clar : nu avea cartela la el !

"Sunt eu, Colea ! Deschideți ! V-am adus evaluările, nebunilor ! 
Nu vreți calificative ?"

"Cine sunteți dvs ? Ne pare rău,  accesul în Inspectorat se face doar pe bază de cartelă. Lucrați la noi ?"

Colea a meditat un pic, clătinând cu subînțeles din cap, apoi a ridicat privirea, parcă uitându-se după o stea anume, răspunzând : 
"Nu mai contează. Asta e ! Am lucrat, evident, cândva și pe-aici. 
Dar probabil astrele nu s-au mai înțeles".
Pluto a intrat în casa lui Saturn, complet neinspirat. Iar asta l-a iritat pe Venus care l-a împins răutăcios spre Marte, după ce l-a ferit din calea lui Jupiter...
Cam asta s-a întâmplat pe scurt, cu evaluările noastre de serviciu.

Poate data viitoare, când Mercur va fi retrograd în Berbec...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu