Întregul univers, definit prin multitudinea lucrurilor care ne înconjoară, tinde spre starea de echilibru și liniște interioară.
Apropo, ni s-a atras atenția că toți babuinii au fundul roșu, deci dacă am intenționat să-l individualizăm prin ceva pe al nostru, nu am reușit. Ne bucură faptul că sunteți atenți la detalii. Noi eram convinși că are culoarea roz-bombon, dar am verificat și aveți dreptate.
Vom reformula : un babuin rujat, cu nasul roz.
E bine așa ?
Babuinul acesta, generic, pe cale să devină celebru (hai să-i dăm și un nume, tot generic : Papio) l-am prezentat în postarea precedentă absolut fără nicio intenție de a jigni pe cineva (om, specie sau animal).
Ei bine, chiar și acțiunea acestei primate agresive, cu inteligență dovedită peste medie în lumea ei, a avut un scop precis : acela de a-și regăsi starea de normalitate.
Dacă s-a cocoțat pe acel zgârie-nori, asumându-și o serie de riscuri majore (totuși un gest periculos) pentru un simplu animal, a făcut-o doar din instinctul primar, fiindcă de la acea înălțime și-ar fi putut identifica mai ușor habitatul, arborele și creanga de care se legăna cândva, pierdute (probabil) într-un moment de rătăcire.
A avut ambiții mari cercopitecul Papio, dar se pare că și pentru el, asemeni altor viețuitoare, natura are niște mecanisme care îl recheamă în mediul lui obișnuit.
Deci, ca să concluzionăm : revenirea la normalitate este o caracteristică generală a întregului univers.
Când ai de rezolvat o problemă, dacă are mai multe soluții, cea mai elegantă este întotdeauna și cea mai simplă. Nu cea mai complexă.
Folosește-ți bunul simț și o vei descoperi.
S-a vorbit, la bilanț, despre confruntarea drepturilor salariale cu datele de personal. Starea de normalitate este ca, în orice moment, angajații să beneficieze de garanția că drepturile lor sunt operate și calculate corect, la zi. Anormal ar fi să le spui, după o lungă perioadă de timp, în care nimeni nu a controlat (dar nici nu s-a autocontrolat), că le-au fost omise niște sume la plata salariilor.
Fiindcă această activitate nu s-a mai efectuat de 4 ani, era și firesc să fie descoperite tot felul de anomalii.
Nu înțelegem de ce nu sunt respectate procedurile în vigoare, evident dacă ele există și sunt operaționale.
Apoi ne punem întrebarea de ce această activitate se face prin SONDAJ și nu pentru toți angajații IGI ?
Și de ce o singură dată la 4 ani, când ar putea fi efectuată de mai multe ori pe an. La un trimestru, de exemplu, sau chiar lunar.
Ar fi imposibil ?
Nimic nu este imposibil dacă ai voință sau arăți că ești măcar preocupat.
Ce este atât de greu să generezi o listă cu, să zicem, 1000 persoane care să cuprindă CNP-ul și diversele sporuri, gradații, coeficienți, la nivelul Serviciului Financiar, pentru indicatorii aflați in plată.
Nu există <nu se poate>. Există <nu vreau>, <de ce eu ?>, <nu mă interesează>, <nu mă implic>.
Dacă vrei, poți. Iar dacă nu poți, cere și ți se va arăta cum. Dacă nu știi încă, atunci află că poți invăța.
Este valabil și pentru structura de Resurse Umane.
Ce este atât de greu să generezi o listă cu, să zicem, aceleași 1000 persoane care să cuprindă CNP-ul și diversele sporuri, gradații, coeficienți, etc din aplicația e-MRU ? Nu funcționează aplicația ?
O facem noi să meargă. Nu ne livrează datele de care avem nevoie ? Păi ce, este după ea ? De când aplicațiile astea scot ce date vor ele și nu ce ne trebuie nouă ?
Apoi, după ce au fost generate, cele două liste pot fi în sfârșit confruntate.
Dar nu manual, cu creionul pe hârtie, ci cu ajutorul unui simplu program de verificare a coerenței datelor. Cine nu cunoaște sau crede că este imposibil, să întrebe de curiozitate la Serviciul Comunicații și Informatică.
Vedeți ? De asta avem nevoie de manageri capabili !
Și nu de aburitori-plută (Există o profesie cu acest nume în nomenclator, dar cred că a fost creată special pentru șefii de Resurse Umane care nu au avut niciodată în cariera lor vreo inițiativă sau propunere de eficientizare a activității.)
Noi acum nu știm (și nici nu ne putem pronunța) ce capabilități exista la nivelul Serviciului Financiar. Părerea noastră este că au absolut tot ce le trebuie : dorința de a face.
Au demonstrat că, dacă vor să facă ceea ce nu s-a mai făcut de ani buni de zile, au totuși disponibilitatea.
Spre deosebire de Financiar, la Serviciul Resurse Umane, această disponibilitate nu există. Dar nu din partea angajaților ci din partea șefului serviciului. Dacă propui ceva nou în sprijinul activității ești văzut ca un paria, izolat, marginalizat, criticat, ironizat.
Nu numai la Resurse Umane, ci în întreaga instituție, tehnica de calcul este utilizată preponderent la tehnoredactarea documentelor. Dacă numai asta se poate cere de la un echipament de ultima generatie, atunci cineva ar trebui să răspundă de ce nu s-au achiziționat mașini de scris și am ales să ne dotăm cu computere. Ne-ar fi costat mult mai puțin, în orice caz. A avea un computer pe birou pare un simplu moft, dacă nu-l utilizezi în scopul pentru care a fost gândit și creat : prelucrarea, procesarea, centralizarea și arhivarea datelor.
Financiarul, Resursele Umane, Secretariatul și nu numai se pretează de minune la utilizarea computerului în scopul principal pentru care a fost creat. Nu mai vorbim de faptul că datele prelucrate de către fiecare dintre aceste structuri ar putea fi interconectate și utilizate la nivelul întregii instituții.
Avansările se fac cu creionul pe hârtie, centralizarea rezultatelor de la evaluările anuale la fel.
De asta durează atât, de asta se greșește atât.
La avansări mai ratăm mereu pe câte cineva, constant, în fiecare an, poate chiar intenționat (s-ar putea interpreta). La evaluări ratăm câte 50 dintr-un foc (nici nu știm ce informații ajung la minister, dacă noi în octombrie aflăm că avem lipsa 50 de evaluări care erau scadente în februarie)
Dacă acesta este modul de lucru pe care vrei să-l promovezi, ca manager, adică să accepți să ți se lucreze în cadrul instituției ca-n epoca de piatră, utilizând cărbunele pe pereții peșterii, asumă-ți și consecințele nepăsării și autosuficienței tale, totodată încearcă să nu mai păcălești pe nimeni că nu poți dormi noaptea căutând soluțiile cele mai eficiente pentru rezolvarea problemelor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu