vineri, 7 februarie 2020

Ce își doresc angajații

Contrar credintei populare, exista lucruri mai importante pentru angajati decat suma cu care sunt platiti. Daca sunt tratati asa cum isi doresc, nu numai ca sunt dispusi sa lucreze pentru bani mai putini, dar sunt mai productivi si mai multumiti cu locul de munca. Ca si antreprenor ai nevoie sa anticipezi in permanenta ce isi doresc angajatii tai, pentru ca, de cele mai multe ori, acestia nu isi vor expune nevoile in mod direct. Stim ca cititul gandurilor nu este pe lista ta de prioritati, drept urmare, iata cei mai importanti factori motivationali pentru angajati:
1. Respectul: Angajatii vor sa fie tratati in mod corect, sa fie recompensati pentru eforturile lor si sa fie platiti atat cat merita. In acelasi timp, isi doresc un sef pe care sa-l poata respecta la randul lor.
2.Increderea: La fel ca si respectul, functioneaza in ambele sensuri. Angajatii isi doresc un loc de munca unde sa-si poata pune abilitatile in valoare, fara sa simta ca se profita de ei. In acelasi timp, isi doresc sa li se ofere incredere. Controlul excesiv afecteaza productivitatea, distrugand moralul angajatilor si consumand timpul pretios al managerilor.
3. Dezvoltarea individuala: Angajatii isi doresc sa infrunte noi provocari, sa-si extinda abilitatile, sa invete lucruri noi si, in final, sa fie recompensati cu o pozitie mai inalta.
4. Un manager bun: aici se incadreaza toate celelalte puncte mentionate anterior. Angajatii isi doresc un sef care sa-i aprecieze, sa le ofere respect, sa fie onest si corect si care sa le ofere cu incredere sarcini din ce in ce mai complexe.
5. Colegi cu care sa fie compatibili: Cu totii ne dorim colegi cu care sa putem colabora; care sa ne asculte propunerile, dar in acelasi timp sa ne provoace sa fim mai buni si cu care sa impartim o viziune comuna asupra muncii pe care o desfasuram.
6. O viata personala: Flexibiltatea orelor de munca si o balanta echitabila intre munca si viata personala este un alt factor important pentru angajati. Este important sa avem oameni dedicati, insa lucrul peste program poate duce la demotivare si epuizare.
7. Un scop, o misiune: Oamenii isi doresc sa fie mandri de ceea ce fac, sa simta ca ofera ceva comunitatii si ca jobul lor este important.
8. Aprecierea.
Astazi vom aborda in detaliu ultimul aspect, deoarece consideram ca are cea mai puternica influenta asupra motivatiei si este strans legat de toti ceilalti factori. Fiecare dintre noi cautam, mai mult sau mai putin constient, recunoastere si apreciere din partea persoanelor cu autoritate din viata noastra. Inca de mici, cautam aprecierea parintilor, apoi a profesorilor si, nu in ultimul rand, a managerilor cu care colaboram.
Studiile vorbesc de o multitudine de beneficii ale recunoasterii si aprecierii angajatilor. Printre aceste se gasesc: absenteism scazut si intarzieri mai putine, o mai buna adeziune la politica si procedurile firmei, conflicte mai putine, productivitate crescuta, clienti mai multumiti. Un alt avantaj competitiv important este dat de scaderea fluctuatiei de personal, desemnata ca si cel mai mare cost neproductiv al unui business. Toate acestea suna bine, insa, atunci cand aprecierea este condusa doar din perspectiva castigurilor financiare, lucrurile se schimba. Apar comportamente cu rol de manipulare a angajatilor, care au ca rezultat resentimentul acestora, dezvoltarea de orgolii nejustificate si chiar incurajarea unor comportamente nedorite.

Nu ne asumăm meritele pentru analiza de mai sus.
Observațiile și concluziile aparțin unora mult mai deștepți ca noi. Articolul întreg îl găsiți aici :

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu