sâmbătă, 24 iulie 2021

Medrega și investigatorul consumului de carburant


În teoria propovăduită de marele logistician, absolut toate principiile sunt la locul lor : utilizarea judicioasă a resurselor, economisirea lor, evitarea risipei, etc.
În practică : munți de hârtie irosiți pe cercetări prealabile, activități derulate cu mare fast dar complet inutile, management de cacao care ne costă mult prea mult și produce prea puțin, etc.

Spețele cu consumul de carburant și decontarea cheltuielilor de transport trebuie nițel dezvoltate, fiindcă am depistat doze mari de nesimțire în administrarea acestor resurse.

Evident, nu prea poți să-i spui jupânului : "Vezi că în fața liceului Ion Barbu, la doi pași de sediul IGI, sunt câteva trotinete electrice. 
De ce nu te urci pe una dintre ele când te duci la minister ?"
Dar poți să-i arăți obrazul atunci când ține motorul Passat-ului pornit ore întregi, vara la soare, pentru menținerea unei temperaturi mai mult decât rezonabile în interior ? Pentru ce atâta risipă ?
El pierde vremea stând pe telefon în discuții derizorii, convoacă ședințe de 2 bani în care nu spune nimic important, iar carburantul se consumă minut cu minut, ghiftuind instalația de aer condiționat care funcționează în regim non-stop.
Apoi ca să se justifice cumva consumul ridicat, are grijă să dispună falsificarea distanțelor parcurse, că de, nu o să se uite nimeni la kilometrajul vehiculului care-l deservește pe inspectorul general.
Ca să nu mai vorbim că se încalcă cu nonșalanță regulile înscrise în fișa de utilizare a vehiculului, iar în tot acest timp motorul poluează doar pentru satisfacerea mofturilor unui om nesăbuit.

În schimb, în urma unei cercetări prealabile recente, același jupânaș-ingineraș, în baza cunoștințelor temeinice pe care le-a deprins de pe vremea când activa la Baza Centrală pentru Asigurarea Tehnică a Misiunilor, l-a sancționat pe un director de centru cu diminuarea drepturilor salariale pe motivul că a utilizat mașina de serviciu  pentru deplasarea de la locul de muncă la domiciliu deși polițistul respectiv beneficia de decontarea cheltuielilor de transport.
Păi, nu ai reținut un aspect important : omul primisese bani de fapt pentru decontarea aerului condiționat. El nu și-a permis să falsifice foaia de parcurs când a utilizat mașina de serviciu. 
Poate că mașina a stat mai mult cu motorul pornit, la fel ca în cazul dumitale. Nu are și dânsul dreptul la aer, numai dumneata îți permiți, în general, aere ? A înregistrat un consum mai mare, dar omul, din bun-simț s-a oferit să acopere întreaga așa-zisă pagubă. Pe când tu, cum ai reacționat ? L-ai sancționat drastic cu diminuarea salariului maxim/maxim, în condițiile în care la tine funcționează reguli mult mai puțin restrictive. Cu carburantul irosit de Passat în gol, mai poți face zilnic două ture dus-întors la minister. Dar la tine nu se pune, nu-i așa ? Tu ești jupânul, zis "Dumnezeul Imigrărilor"... Cum altfel ?

La fel și în cazul colegilor de la CCSLCP OTOPENI, care deși lucrează în aceeași tură și domiciliază în același loc, nu vin la muncă cu aceeași mașină. Și beneficiază separat de decontarea cheltuielilor de transport. S-a apucat Cătuți să le găsească rute cu transportul în comun... Jenant.
Păi, dacă ești atât de preocupat de cheltuielile cu transportul, de ce nu te-ai urcat și tu în microbuz, alături de ceilalți colegi cu funcții de conducere, când ați plecat la convocare la Brașov ? Era grav, cum să respiri același aer de microbuz, când aveai la dispoziție aerul tău ozonat, setat la temperatura prestabilită, corespunzător unui microclimat propice, cuvenit doar inspectorului general...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu